Norway

1 Dec

Podróżowanie fajne jest, bez dwóch zdań. Jeszcze fajniejsze jest kiedy podróżuje się autostopem.
Stosując ta metodę przemieszczania, udało się nam (mojej koleżance i mnie) pokonać trasę Oslo – A, czyli najbardziej wysunięte miasteczko na Lofotach.
Łącznie stopem pokonałyśmy około 1600 km (w jedną stronę). Po drodze spotkałyśmy wielu ciekawych i pomocnych ludzi, jednak dowiedziałyśmy się, że ten sposób podróżowania nie jest zbyt popularny w Norwegii.

W pierwszej kolejności zwiedziłyśmy Park Narodowy Jotunheimen, gdzie wraz z dwoma emerytowanymi nauczycielami, którzy zabrali nas na stopa i postanowili udać się w trasę z nami, zdobyłyśmy najwyższy szczyt Norwegii Galdhopiggen 2469 m n.p.m;
Przepłynęłyśmy promem przez ponoć najpiękniejszy fiord Gejrangerfjord (bilet 55 kr norweskich).
Wraz ze szwajcarem Beatem w jego kwiecistym Volkswagenie pokonałyśmy serpentyny Trollstigen czyli tzw Drogę Trolii. Baaaaaardzo polecam!!! Odwiedziłyśmy Trondheim, następnie miasteczko Mosjoen, urocze, artystyczne miejsce, gdzie w centrum miasta na skrawku trawy można rozbić namiot i spać spokojnie. Kolejny krok na północ to Centrum Koła Podbiegunowego znajdujące się w Saltfjellet. A to wszystko by w końcu ujrzeć upragnione Lofoty.
By dostać sie na nie przepłynęłyśmy promem z miasteczka Bognes do Lodingen. Cały obszar jest fantastyczny. Kapitalne miasteczka, ukryte, niesamowite plaże, piękne widoki. Z naszego doświadczenia namiot można rozbić wszędzie.
Tak więc w drogiej Norwegii, kiedy trasę pokonuje się stopem i śpi w namiocie koszta pobytu są w zasadzie żadne. Do Oslo można bardzo tanio dolecieć Ryanairem np. z Krakowa.