Wiedeń – Klub Polka Na Obczyźnie

16 Nov

Jakiś czas temu przystąpiłam do Klubu POLKI NA OBCZYŹNIE, który powstał z inicjatywy Magdy z blogu magdalenkafou
Każda z nas miała odpowiedzieć na kilka pytań związanych z miastem w którym obecnie mieszkamy.

Oto ja i moja Vienna 🙂

1. imię/kraj/miasto

Kasia/ Austria/ Wiedeń

2. najfajniejsze

Najfajniejsze jest to, że z Wiednia jest bardzo blisko do mojego ukochanego Krakowa. Dzięki temu mogę odwiedzać w miarę często moją rodzinę i przyjaciół.

3. najpiękniejsze

Całe miasto jest przepiękne. Wspaniała architektura, muzea, pałace, cudownie zdobione kamienice, które znajdują się nie tylko w centrum miasta. To wszystko robi niesamowite wrażenie. Przestrzeń, dużo zieleni, mnóstwo parków, dodają miastu dodatkowego uroku.

4. ciekawe

Pomimo tych wszelkich udogodnień, ludzie sprawiają wrażenie niezbyt zadowolonych z życia

5. coś pysznego

Pyszny jest gluhwein. Szczególnie ten popijany na targach przedświątecznych w towarzystwie znajomych, smakuje wyśmienicie.

6. uwielbiam

Lokalne knajpki oraz spacery po targach takich jak np. Naschmarkt. Uwielbiam też tutejszą pogodę. W zasadzie od marca do pażdziernika świeci słońce i jest bardzo ciepło.

7. nie cierpię

Marudzenia i arogancji, z których słyną wiedeńczycy.

8. do pozazdroszczenia

Dużo parków w całym mieście, placów zabaw, ścieżki rowerowe. Doskonałe zaplecze socjalne. Niezwykła dbałość o środowisko. Jest czysto i bezpiecznie. A woda z kranu jest pyszna !!!

9. dziwaczne

Fakt, że wszystko jest zaplanowane z miesięcznym wyprzedzeniem : wyjście na kawę, piwo…. Chyba nigdy do tego nie przywyknę.

10. brakuje mi tutaj…

Sklepików z ręcznie robionym rzeczami.

Wszystkie Polki na obczyźnie serdecznie zapraszamy do naszego klubu !!!

13 Responses to “Wiedeń – Klub Polka Na Obczyźnie”

  1. einsichten March 13, 2013 at 8:56 am #

    Wpadlam przez totalny przypadek 🙂 Wieden jest piekny, gorzej sprawa wyglada z wiedenczykami 😉 pozdrawiam !!!

    • kiosc March 13, 2013 at 12:10 pm #

      Cieszę się, że tu wpadłaś 🙂
      No niestety wiedeńczycy zwykle narzekają i są wiecznie niezadowoleni

  2. Jagodzianka January 7, 2013 at 10:36 pm #

    Jestem zaskoczona, że to kraj marud. A już myślałam, że to Polska w tym przoduje… A to planowanie miesiąc do przodu to dla mnie totalny kosmos.

    • Jagodzianka January 7, 2013 at 10:38 pm #

      Myślę sobie… Byłam u Ciebie. Na pewno komentarz zostawiłam. Nie widzę go. Napisałam następny i … znalazłam poprzedni 😀

    • kiosc January 7, 2013 at 11:01 pm #

      W Polsce ponarzekamy, pomarudzimy, ale i się pośmiejemy i pożartujemy, tu raczej nie wiedzą co to znaczy się śmiać.

  3. Jagodzianka November 22, 2012 at 8:29 pm #

    Witaj! Wreszcie dotarłam 😀 Świetnie opisałaś Wiedeń. Jestem bardzo zdziwiona, że jest to miasto marud… Che, che… masz przynajmniej swojskie klimaty 😉 Wiesz co….co do umawiania z miesięcznym wyprzedzeniem… Często tak właśnie takie spotkania organizowaliśmy ze znajomymi i wiesz co… nawet miesiąc było im za mało, żeby się zorganiować ;(

    • kiosc November 23, 2012 at 12:09 am #

      Fajnie, że dotarłaś 🙂 Ja też byłam bardzo zaskoczona, że tak strasznie tu marudzą. Co kraj to obyczaj 🙂

  4. Deilephila November 16, 2012 at 11:36 pm #

    Zapraszam do mnie po niespodziankę:)

    • kiosc November 17, 2012 at 11:57 am #

      już pędzę do Ciebie 🙂

  5. Magda Fou November 16, 2012 at 4:10 pm #

    KASIA< JESTEM Z CIEBIE DUMNA!!!!!!:)

    • kiosc November 17, 2012 at 11:57 am #

      hehe 🙂 dzięki. Staram się być dobrą klubowiczką 🙂

  6. Dominika November 16, 2012 at 10:41 am #

    Piękne zdjęcia i ciekawe fakty… A czy na Praterze jest jeszcze taki wielki goryl w zamku strachów? Jak byłam mała, to okrutnie się go bałam…

    • kiosc November 16, 2012 at 11:17 am #

      Dziękuję 🙂 Wiedeń jest przepiękny, więc łatwo zrobić ładne zdjęcie ;> A na Praterze chyba nic się nie zmieniło od lat. Wielki goryl nadal straszy 🙂

Leave a Reply

