…..TOP 10 VIENNA …..KLUB POLKI NA OBCZYŹNIE

8 Mar

top 10

Dziś kolej na mnie, na przedstawienie 10 najfajniejszych punktów miasta w którym mieszkam.
Wiedeń jest pięknym miastem i moim zdaniem zdecydowanie wartym odwiedzenia.
Większość miejsc, które przedstawiam znajduję się w niewielkiej odległości od siebie, więc niemal całą trasę można pokonać na nogach.
Jedynie Pałac Schonbrunn poraz Prater ulokowane są dość daleko od centrum, więc najlepiej udać się tam korzystając z jednego ze środków transportu.

Today is my turn to show 10 best places in my city.
Vienna is a beautiful city and in my opinion definitely worth visiting.
Places shown by me are located mainly in small distances from each other, so you can easily go on foot to almost all of them.
Only Schonbrunn Palace and Prater are quite far from the city centre so in order to get there you will have to use public transport.

No to zaczynamy !!!
Here we go !!

TOP 10 VIENNA

centrum
1. Pierwszy etap zwiedzania to centrum miasta, gdzie można zobaczyć katedrę Stephansdom, muzeum Sisy, Mozarta oraz Albertina, pałac Hofburg czy po prostu przejść się uroczymi bocznymi uliczkami lub wypić kawę serwowaną przez kelnera pod muszką, w jednej z typowych wiedeńkich kawiarenek.

The firs step on the trip is the city centre, where we can see Stephansdom Cathedral, Sissy, Mozart and Albertina museums, the Hofburg Palace or just go for a walk in the fabulous small streets or have a coffee in one of the typical Viennese cafes.

opera
2. Kolejny punkt to słynna Opera wiedeńska. Jeśli macie czas warto się wybrać na spektakl.

Next step is the famous Vienna Opera. If you have time is worth to go one of the spectacles.

rathaus & parlament
3. Potem na spacer zobaczyć ratusz ( Rathaus ) oraz Parlament, które ulokowane sa tuż obok siebie.

Then walk around the city hall (Rathaus) and Parliament, which are located next to each other.

museums
museum quatier
4.Następna rzecz warta polecenia to Plac Marii-Theresy, na którym znajdują się Naturhistorishes Museum oraz Kunsthistrorishes Museum oraz znajdujące się po drugiej stronie ulicy Museumquatier, skupiające między innymi MUMOK ( czyli sztuka nowoczesna, oraz Leopold muzeum, gdzie można podziwiać obrazy Klimta oraz Schiele ).

Another thing to recommend is Maria-Theresa Platz, where the Naturhistorishes and Kunsthistrorishes Museum are located. On the other side of the street is the Museum quarter, with MUMOK (modern art) and Leopold museum (Where you can admire Klimt and Schiele art).

park
5. W przerwie na zwiedzanie odpocząć można / zdrzemnąć się w jednym z wielu pięknych parków ulokowanych niemal na każdym kroku.

We can take a little brake in one of the beautiful parks, located almost in every step.

maschmarkt
6. Głód spokojnie można zaspokoić w miłej atmosferze w otoczeniu samych pyszności na Naschmarkt. Dodatkowo w każdą sobote na placu tuż za Naschmarkt odbywa się ogromny targ staroci.

If you get hungry I really recommend Naschmarkt, where you can try different cuisines in a nice atmosphere. Additionally every Saturday a huge flea market is held on a huge square just off Naschmarkt.

belvedere
7. By potem udać się do wiedeńskiego pałacu, Belvedere, otoczonego ślicznym parkiem oraz ogrodem botanicznym.

And then visit Viennese palace, Belvedere, surrounded by gorgeous park and the botanic garden.

hundertwasser
8. Kolejne jak dla mnie miejsce warte odwiedzenia to muzeum Hundertwasser. Kolorowy budynek, z krzywymi okienkami robi niesamowite wrażenie.

In my opinion another place worth to see is the Hundertwasser museum. A colourful building with uneven windows that gives a unique and amazing impression.

schonbron
9. Oczywiście na liście nie może zabraknąć, jednej z największych atrakcji turystycznej Wiednia, czyli Schonbrunn Palace otoczonego ogromnym parkiem, w którym znajduje się najstarsze na świecie zoo.

And of course, we can not forget about the biggest attraction of Vienna, the Schonbrunn Palace, surrounded by a huge park, in which the oldest zoo in the world is located.

prater
10. Na koniec spora dawka emocji czeka na nas na Praterze, czyli w ogromnym wiedeńskim wesołym miasteczku.

On the end a big dose of emotions is waiting for us in Prater, a large Viennese funpark.

Mam nadzieję, że wycieczka ułożona przez mnie Wam się spodobała, a informacje okażą się przydatne kiedy już się tu znajdziecie.

I hope you liked the trip made by me and that some information will be useful when you will come to Vienna.

A … przy okazji WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO z okazji naszego święta .
Najwspanialszego dnia Nam wszystkim życzę !!!

And… by the way HAPPY WOMAN’S DAY to all female bloggers.
Have a wonderful day !!!

19 Responses to “…..TOP 10 VIENNA …..KLUB POLKI NA OBCZYŹNIE”

  1. żaneta March 9, 2013 at 5:02 pm #

    Piękne miasto! Wspaniała przechadzka =) Kurczę fajny pomysł z tymi TOP 10, zawsze można skorzystać jak ktoś planuję wypad… Uwielbiam parki… w Kopenhadze też jest ich pełno… Pozdrawiam cieplutko!

    • kiosc March 9, 2013 at 5:57 pm #

      Piękne miasto, przyjeżdzaj !!!
      Nie wiem kto wpadł na ten pomysł, ale top 10 jest strzałem w dziesiątkę 🙂

  2. Arya March 8, 2013 at 11:58 pm #

    Byłam raz i większość z opisywanych przez Ciebie budowli pamiętam. Najbardziej urzekł mnie parlament (kolor 🙂 oraz ten kolorowy krzywy domek. Z Schonbrunn Palace zapamiętałam toalety, które mają piękne ściany w zielone liście ;-).

    • kiosc March 9, 2013 at 1:58 pm #

      Krzywy domek to jeden z moich ulubionych obiektów w Wiedniu.
      🙂 faktycznie toalety w Shonbrunn prezentują się bardzo ciekawie 🙂

  3. Jagodzianka March 8, 2013 at 10:17 pm #

    Ja jeszcze Wiednia nie odwiedziałam, ąle wszystko przede mną! Dziękuję za piekną wycieczkę. Myślę, że rozpaliła we mnie chęć pojechania tam!

    • kiosc March 9, 2013 at 1:59 pm #

      Cieszę się, że udało mi się zachęcić do wizyty w Wiedniu.
      Jak się tu zjawisz daj pliss znać to wyskoczymy na kawkę, oprowdzę też z wielką przyjemnośćią 🙂

  4. Magda Fou March 8, 2013 at 7:05 pm #

    dawno temu byłam w Wiedniu ale niewiele pamiętam, więc spacer z Tobą to wielka przyjemność Kasiu…
    a skoro chodzisz “na nogach” (tak jak ja) a nie pieszo jak warszwka, to na pewno jesteś z południa Polski co??? 🙂

    • kiosc March 8, 2013 at 7:40 pm #

      Skoro dawno nie byłaś, to może czas znów Wiedeń odwiedzić, zapraszam serdecznie 🙂

      Południe jak najbardziej, z pięknego Krakowa 🙂

  5. Karolina March 8, 2013 at 1:26 pm #

    Czytam i mysle… Hmm ze ja tez w tym Wiedniu nie bylam, jak to sie moglo zdarzyc? Az do ostatniego zdjecia. Haloo, stop, bylam tam przeciez! I sie wydalo jakie wspomnienia pozostaja po szkolnych wycieczkach – karuzele!!! Milego weekendu

    • kiosc March 8, 2013 at 7:43 pm #

      No tak jak się jest w wieku szkolnym to chyba poza Praterem w Wiedniu nic nie może się spodobać

  6. Kasiu March 8, 2013 at 11:30 am #

    jejku jejku
    przynznam, że gdy w październiku odwiedziłam Wiedeń na jeden dzień, to od razu się w tym mieście zgubiłam
    te ogromne (neoklasycystyczne?) budowle mnie przytłoczyły

    na szczęście, gdy się już znalazłam, to zjadłam czarnoleski tort i zwiedziłam muzeum mojej idolki lat młodzieńczych – Sisi 🙂

    Mam nadzieję, że gdy następnym razem tam przyjadę, uda mi się odwiedzić piękny pałac Schonbrunn 🙂

    • kiosc March 8, 2013 at 7:48 pm #

      Faktycznie, na mnie te budynki zrobiły podobne wrażenie.
      W Pałac Schonbrunn w środku jeszcze nie byłam i nie wiem czy kiedykolwiek się wybiorę, zdecydowanie bardziej wolę podziwiać ogród 🙂

  7. Kasia March 8, 2013 at 10:39 am #

    W Wiedniu bylam, ale przez wiekszosc czasu sie gubilam 😉 Nastepnym razem wezme Twoj post ze soba ;));
    A tak w ogole to zapraszam do mnie na Candy :))

    • kiosc March 8, 2013 at 10:43 am #

      haha 🙂 no to pięknie, następnym razem jak się zjawisz daj znać, chętnie pobawię się w przewodnika 🙂

  8. monika March 8, 2013 at 10:13 am #

    Super, wieden od dawna jest na mojej liscie must see, jakos sie dotychczas nie zlozylo, ale dzieki Tobie mam juz plan zwiedzania:-)

    • kiosc March 8, 2013 at 10:39 am #

      Z racji tego, że dosyć często mamy gości, plan zwiedzania został przetestowany juz kilkakrotnie 🙂

  9. Cleo March 8, 2013 at 10:03 am #

    Mnie już urzekła ta cudowna architektura, więc kupiłaś mnie na samym wstępie 🙂

    • kiosc March 8, 2013 at 10:41 am #

      Architektura jest niesamowita. Mnie w Wiedniu urzekły najbardziej niezwykle pięknie zdobione kamieniczki, które znajdują się nie tyko w okolicach cetrum,a le w niemal każdej dzielnicy miasta

Trackbacks/Pingbacks

  1. TOP 10 mojego miasta by Klub Polki | Klub Polki na Obczyźnie - March 30, 2015

    […] 08.03.2013 – Kasia | Wiedeń – TOP 10 VIENNA […]

Leave a Reply

