lemon cake ………..………Sunday Discovery – Niedzielne odkrycia…………

17 Mar

012

170 g masła
170g cukru
170g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
2 duże jaja
skórka starata z dwóch cytryn

Syrop:
sok wyciśnięty z dwóch cytryn
90g cukru

Utrzeć wszystkie składniki w misce przez około 3 min.
Wlać gotową masę do przygotowanej formy o wymiarach: 17,5 / 25 cm
Nagrzać piekarnik. Piec w 170°C około 30 – 35 min.

Syrop do polania:
Sok z cytryny oraz cukier podgrzać w garnuszku.

Kiedy ciasto jest gotowe wylać przygotowany syrop na ciepłe ciasto.

Gotowe !!!

170g butter
170g sugar
170g flour
1 teaspoon baking powder
a bit of sea salt
2 large egg
lemon zest

Syrup:
Juice squeezed from 2 lemons
90g sugar

Cream together all ingredients in a bowl for about 3 min.
Place the dough on a prepared tray. Size: 17,5 / 25 cm
Preheat the oven to 170°C. Bake for 30 – 35 minutes.

Syrup:
Heat together a sugar and a lemon juice.
Remove from the heat.

When the cake is ready, pure the syrup on the warm cake.

Ready !!!

Przepis pochodzi z whiteplate

7 Responses to “lemon cake ………..………Sunday Discovery – Niedzielne odkrycia…………”

  1. Karolina March 18, 2013 at 9:00 am #

    Babka cytrynowa jak znalazł na Wielkanoc:)

  2. Asia-majstruje March 17, 2013 at 9:10 pm #

    Podobne ciasto jest “od zawsze” popisowym numerem mojej babci. Pycha🙂

    • kiosc March 17, 2013 at 9:29 pm #

      No widzisz, a ja je odkryłam kilka dni temu, ale już zdążyłam upiec dwa razy🙂

  3. Paula March 17, 2013 at 8:02 pm #

    Nigdy nie jadlam cytrynowego ciasta. Zaciekawilas mnie przeogromnie🙂

    • kiosc March 17, 2013 at 9:31 pm #

      Ja też nigdy wcześniej nie jadłam.
      To ciasto jest przepyszne, bardzo łatwe i szybkie do przygotowanie, więc gorąco polecam

  4. Cleo March 17, 2013 at 7:21 pm #

    O tak! Spróbowałaś, upiekłaś i jaki efekt?
    Było pyszne? Jestem pewna, ze tak:)

    • kiosc March 17, 2013 at 9:33 pm #

      Przepyszne.
      W prawdzie nie użyłam przepisu z Twojego bloga, ale w sumie to dzięki tobie zaintersowałam się ciastem cytrynowym🙂

Leave a Reply

