Archive | 12:57 am

Wiedeń – Klub Polka Na Obczyźnie

16 Nov

Jakiś czas temu przystąpiłam do Klubu POLKI NA OBCZYŹNIE, który powstał z inicjatywy Magdy z blogu magdalenkafou
Każda z nas miała odpowiedzieć na kilka pytań związanych z miastem w którym obecnie mieszkamy.

Oto ja i moja Vienna 🙂

1. imię/kraj/miasto

Kasia/ Austria/ Wiedeń

2. najfajniejsze

Najfajniejsze jest to, że z Wiednia jest bardzo blisko do mojego ukochanego Krakowa. Dzięki temu mogę odwiedzać w miarę często moją rodzinę i przyjaciół.

3. najpiękniejsze

Całe miasto jest przepiękne. Wspaniała architektura, muzea, pałace, cudownie zdobione kamienice, które znajdują się nie tylko w centrum miasta. To wszystko robi niesamowite wrażenie. Przestrzeń, dużo zieleni, mnóstwo parków, dodają miastu dodatkowego uroku.

4. ciekawe

Pomimo tych wszelkich udogodnień, ludzie sprawiają wrażenie niezbyt zadowolonych z życia

5. coś pysznego

Pyszny jest gluhwein. Szczególnie ten popijany na targach przedświątecznych w towarzystwie znajomych, smakuje wyśmienicie.

6. uwielbiam

Lokalne knajpki oraz spacery po targach takich jak np. Naschmarkt. Uwielbiam też tutejszą pogodę. W zasadzie od marca do pażdziernika świeci słońce i jest bardzo ciepło.

7. nie cierpię

Marudzenia i arogancji, z których słyną wiedeńczycy.

8. do pozazdroszczenia

Dużo parków w całym mieście, placów zabaw, ścieżki rowerowe. Doskonałe zaplecze socjalne. Niezwykła dbałość o środowisko. Jest czysto i bezpiecznie. A woda z kranu jest pyszna !!!

9. dziwaczne

Fakt, że wszystko jest zaplanowane z miesięcznym wyprzedzeniem : wyjście na kawę, piwo…. Chyba nigdy do tego nie przywyknę.

10. brakuje mi tutaj…

Sklepików z ręcznie robionym rzeczami.

Wszystkie Polki na obczyźnie serdecznie zapraszamy do naszego klubu !!!